Asiakastarinat

Kasvuyritys arvostaa joustavaa palveluntarjoajaa

Sympa Oy on ollut Technopolis Helsinki-Vantaan vuokralaisena jo vuodesta 2008 lähtien. Tänä aikana Sympa on kasvanut muutaman henkilön start-up-yrityksestä yli 40 henkilöä työllistäväksi, kansainvälisesti toimivaksi yritykseksi. Sympa Oy:n perustajat, sisarukset Taina Sipilä ja Keijo Karjalainen ovat tyytyväisiä joustaviin toimitilaratkaisuihin. ”Aloitimme muutaman kymmenen neliön tiloissa, joita on laajennettu vuosittain. Tällä hetkellä käytössämme on jo yli 350 neliötä”, Sympa Oy:n toimitusjohtaja Keijo Karjalainen kertoo. Sympa Oy:lla on lisäksi toinen toimipiste Lahdessa, jossa työskentelevät mm. Teknologia- ja Tukipalvelu-tiimit.

Taukotila_Sympa_Vantaa_small.jpg

Sympa Oy tarjoaa pilvipalveluna kokonaisvaltaista, ketterää ja globaalia henkilötietojärjestelmää sekä järjestelmää tukevia asiantuntijapalveluja. Sympa HR -järjestelmä yhdistää henkilöstöhallinnon (HRM), henkilöstön kehittämisen (HRD) ja rekrytoinnin prosessit johdonmukaiseksi kokonaisuudeksi. Organisaation henkilöstötiedot ovat aina ajan tasalla, oikeiden henkilöiden saatavilla ja monipuolisesti raportoitavissa. Tämä mahdollistaa asiakasorganisaatiolle keskittymisen omaan ydinliiketoimintaan ja henkilöstön kehittämiseen rutiinitehtäviin kuluvan ajan pienentyessä merkittävästi. Sympa HR -järjestelmä on toimitettu jo yli 200 organisaatiolle ja sillä on yli 60 000 käyttäjää eri puolilla maailmaa. Järjestelmä on täysin toimialariippumaton ja pilvipalveluna käytettävissä 24/7.

Läsnä, etänä ja verkostoissa

Joustavat tilaratkaisut, monipuoliset palvelut ja koko ajan kehittyvä palvelukokonaisuus ovat tätä päivää ja Sympankin ehdoton vaatimus toimitilan tarjoajalle. Sympa myy ja toimittaa Sympa HR-järjestelmää ympäri maailmaa sekä itse että jälleenmyyjäverkoston kautta.

”Järjestämme paljon erilaisia koulutuksia ja webinaareja asiakkaillemme ja jälleenmyyntikumppaneillemme. Läsnäkoulutuksissa joustavat tilat ja etäkoulutuksissa toimivat yhteydet ovat elinehto. Myös yrityksen sisäisissä ja ulkoisissa palavereissa Suomeen ja maailmalle hyödynnetään etäyhteyksiä päivittäin”, kasvujohtaja Taina Sipilä kertoo. ”Toki välillä myös matkustetaan tapaamisiin, messuille ja muihin tapahtumiin. Lentokentän läheisyys oli jo vuonna 2008 meille tärkeä valintaperuste, kun yrityksen sijaintia mietittiin”, Sipilä lisää ja jatkaa ”olemme usein mukana myös Technopoliksen järjestämissä verkostoitumistapahtumissa, joista on löytynyt meille mukavasti uusia tuttavuuksia sekä kumppaneiksi että asiakkaiksi.”

Yhteistyö synnyttää uutta ­- uudenlainen HR-järjestelmän hankintamalliOmakuvagalleria_Sympa_small.jpg

Myös Technopolis ja Sympa Oy ovat löytäneet yhteisen liiketoimintamallin ja luoneet Sympa HR -järjestelmään perustuvan kevyemmän, räätälöidyn ratkaisun Technopoliksen asiakasyrityksille.

Ratkaisu sisältää henkilöstöhallinnassa tarvittavat keskeisimmät asiat: henkilö-, työsuhde- ja palkkatiedot sekä tehtäväkuvien, tavoitteiden, poissaolojen ja lomien sekä koulutus- ja työsuhdehistorian hallinnan. Lisäksi järjestelmässä on henkilöhaku, puhelinluettelo ja monipuoliset raportointitoiminnot.  Se on suunnattu erityisesti pienten ja keskisuurten organisaatioiden käyttöön. Se on mahdollista laajentaa tarvittaessa myös kokonaisvaltaiseen, sisällöltään enemmän mukautettuun Sympa HR -järjestelmään.

Ratkaisu on helppo ottaa käyttöön, jopa parissa tunnissa. Järjestelmä on asiakkaiden saatavilla joulukuun alussa ja tilaus tapahtuu MyTechnopolis-palvelun kautta, joka on Technopoliksen asiakkailleen tarjoama maksuton, sähköinen palvelukanava. Internetistä ostaminen on Suomessa uudenlainen HR-järjestelmän hankintamalli, mutta on ollut menestyksekkäästi käytössä jo Hollannin markkinoilla Sympa Oy:n jälleenmyyjäkumppanilla.            

Vastuuta ja vireyttä

”Osaava ja sitoutunut henkilöstö on Sympa Oy:lle elinehto ja kasvun varmistaja, siksi panostamme merkittävästi henkilöstön viihtyvyyteen ja motivointiin”, Keijo Karjalainen kertoo. Vuonna 2012 toimitiloihin tehtiin suuri satsaus sekä Vantaalla että Lahdessa. Suunnittelussa käytettiin alan ammattilaista, Anu Leinosta, joka on toiminut sisustusarkkitehtina jo yli 10 vuoden ajan. Tuloksena ovat viihtyisät tilat, joissa on hyvä ergonomia ja työrauha, unohtamatta persoonallista, sympamaista otetta. Sitä tuovat mm. canvastauluiksi tulostetut valokuvat henkilöstön yhteiseltä virkistysmatkalta Kööpenhaminaan keväällä 2012 ja henkilöstön omakuvagalleriat.

Välillä hyvinkin hektinen työ vaatii vastapainoksi virkistäytymistä. Tähän Sympa Oy panostaa satoja euroja kuukaudessa molemmissa toimipisteissä. Henkilöstö saa yhdessä päättää mihin tuo virkistysrahan nimellä kulkeva kuukausittainen summa käytetään. ”Olemme hyödyntäneet virkistysrahaa monipuolisesti erilaisiin aktiviteetteihin ja esimerkiksi liikuntalajikokeiluihin. Technopoliksessa on monipuoliset palvelut, joista kuukausirahalla olemme ostaneet mm. hierontakäyntejä, kuntosalikortin kuukaudeksi jokaiselle työntekijällemme sekä vuokranneet silloin tällöin saunatilan henkilöstön käyttöön”, kertoo Sympa Oy:n henkilöstöpäällikkö Tuija Timonen.

Kuvat: Anu Leinonen, Muutostoiseen