Pääkirjoitus

Technopolis ♥ asiakkaat

Meillä Technopoliksessa on kaikessa tekemisessämme viiden tähden ajattelu ja ideologia. Ja kun asiakkaamme huomaavat ja tuntevat sen, olemme onnistuneet. 

 

“Kaikki lähtee erinomaisesta asiakaskokemuksesta – jokaisessa hetkessä. Me KeithSilverang_thumb.pnghaluamme olla lähellä asiakasta ja tietää miten heillä menee, jotta voimme palvella paremmin. Osana ainutlaatuista konseptiamme, jollaista kilpailijoillamme ei ole, meillä on oma myyntitiimi sekä aulapalvelussa omat työntekijät, jotka ovat tekemisissä asiakkaiden kanssa päivittäin. Me mittaamme ja sen myötä parannamme palveluamme ja prosessejamme. Siksi käytämme erilaisia kyselyitä ja jopa uusinta teknologiaa mittaamaan palvelumme tasoa. Palveluasenne ja laatu ovat asioita, joista olemme ylpeitä ja joita kilpailijamme eivät pysty kopioimaan.  Teemme kaikkemme, jotta asiakkaat tuntisivat olonsa kotoisaksi Technopoliksessa”, sanoo toimitusjohtaja Keith Silverang.

Kaikki keinot käytössä asiakastyytyväisyyden mittaamiseen

Käytämme monia eri tapoja ja tekniikoita asiakaskokemuksen mittaamiseen eri palveluiden osalta. Olemme huomanneet, että yhtä ainoaa ratkaisua ei ole, joka toimisi kaikissa palveluissa. Mieluiten palaute pitäisi saada heti palvelutilanteessa ja jos joku siinä on mennyt vikaan, asia voitaisiin korjata välittömästi. Kaikkien Technopolis työntekijöiden sekä kumppaneidemme, kuten siivoojien ja huoltohenkilökunnan tavoitteissa on osana asiakastyytyväisyys. 

Minkälaisia tuloksia saimme viime vuonna?

Meillä on nyt vertailudataa kolmen vuoden ajalta samalla kysymysrungolla. Vastausprosentti on aina korkea – joka alueella yli 50 % asiakasyritysten päättäjistä ja käytännön yhteyshenkilöistä vastaa verkkokyselyymme kerran vuodessa.

Sekä päättäjien että käytännön yhteyshenkilöiden kyselyissä kaikki osa-alueet ovat olleet nousujohteiset kolmen vuoden ajan. Vuonna 2013 päättäjät antoivat parhaimman arvosanan Technopoliksen maantieteellisestä ja alueellisesta sijainnista. Kysymykseen, suosittelen Technopolista muille yrityksille, 80 % vastaajista antoi arvosanan 4 tai yli (asteikolla 1-5).  Jos verrataan eri Technopolis paikkakuntia, tyytyväisimmät asiakkaat näyttäisivät olevan Pietarissa, Jyväskylässä ja pääkaupunkiseudulla. Kaikkien 7 kysymyksen keskiarvosana oli 2013 3,78. Kuva: päättäjäkyselyn keskiarvot

Avoimella kysymyksellä kartoitetaan Technopoliksen vahvuuksia, joita asiakkaidemme mielestä olivat toimivat tilat ja palvelukonsepti, sijainti, asiakaslähtöinen palvelu ja se, että kaikki palvelut saadaan yhdestä paikasta. Asiat, jotka nousivat esiin Technopoliksen toiminnan kehittämisessä olivat parkkipaikkojen riittämättömyys, lounasravintolat, hintataso ja palveluiden räätälöinti enemmän asiakkaan tarpeen mukaan.

Käyttäjäkyselyn osalta myös kaikkien osa-alueiden tulokset ovat olleet edellisvuotta paremmat. Parhaat arvosanat saivat  aulapalvelun ja Technopoliksen työntekijät. Kaikkien kysymysten keskiarvo oli vuonna 2013 3,992. Kuva: käyttäjäkyselyn keskiarvot

Entistä parempia tuloksia ja toimenpiteitä vuodelle 2014

Tänä vuonna kehitämme kyselyitä ja tapoja mitata entisestään. Kehitämme kysymyksiä sekä vastausten raportointia siten, että ne antavat meille vastauksia myös strategisella kuin operatiivisella tasollakin. Mittaamme myös asioiden tärkeyttä, joka auttaa meitä priorisoimisessa. Haluamme myös laajentaa kyselyt kattamaan kaikkia asiakasyritystemme työntekijöitä.   

Kiitos yhteistyöstä ja olkaa jatkossakin aktiivisia palautteenantajia!

♥♥♥ Hyvää Ystävänpäivää!