Pääkirjoitus

Kohtaamisista kassakin kiittää

Meillä on yli 1 700 asiakasyritystä, joten voidaan sanoa, että olemme aitiopaikalla seuraamassa työelämän kehitystä. Työn muutoksen megatrendi kohti liikkuvampaa ja pirstaloituneempaa työtä ohjaa selvästi yrityksiä kehittämään toimintatapojaan joustavammiksi.

Muutoksen keskellä ihmiset arvostavat yhä enemmän ajatustenvaihtoa muiden kanssa ja hakevat yhteenkuuluvuuden tunnetta. Viime vuonna järjestimme yli 160 maksutonta tapahtumaa, joissa 12 000 osallistujaa kohtasi toisensa. Kattavien palautekyselyiden mukaan osallistujat pyrkivät verkostoitumaan tapahtumissa yli toimialarajojen. Verkostoitumismahdollisuuksia arvostettiin erityisen paljon, ja niille annettiin keskimäärin arvosanaksi jopa 4 (asteikko 1-5). Myös muut arvosanat tapahtumistamme ovat huippulukemia – yleisarvosana 4,46 ja NPS 72.

Yhteistyökumppanit naapurista

Kampuksemme ovat yhteisöjä ja niissä kannustetaan tutustumaan naapuriyritykseen. Kohtaamisia pyritään edistämään niin tapahtumien kuin jaettujen tilojen ja palveluidenkin suunnittelussa. Yksi toimitusjohtaja Innopolissa kertoi minulle löytäneensä samalta käytävältä kirjanpitäjän, koodarin sekä Kiinan markkinoiden asiantuntijan. Yhteistyökumppanuudet löytyvät siis todella läheltä ja tässäkin tapauksessa tarvitsi vain avata suunsa ja jutella naapurin kanssa.

Meillä on ollut oma ammattilaistiimi järjestämässä tapahtumia jo vuodesta 2007. Jokaisen tapahtuman yhteydessä pyrimme luomaan ilmapiirin ja keksimään erilaisia keinoja, jotta ihmisten on helppo kohdata ja verkottua. Myös oma myynti- ja palveluhenkilökuntamme on vahvasti mukana.

Seuraava asiakas voi löytyä läheltä

Yhteisöllisyys on nosteessa, mistä tapahtumien kysyntä ja kasvaneet osallistujamäärät ovat hyvä osoitus. Myös meidän tapahtumatyypit ovat laajentuneet bisnestapahtumista lastenleffoihin ja pyöräilytapahtumiin. Koko kampus on työyhteisö, joka luo synergiaa yritysten ja niiden työntekijöiden välillä. Toivomme asiakkaidemme saavan tästä kilpailuetua. Meillä on paljon loistavia esimerkkejä siitä, kuinka yritykset ovat löytäneet toisensa tapahtumistamme ja tehneet yhteistyötä sekä kauppaa keskenään. Parhaimmista kohtaamisista kiittää myös kassa.

Ehdota meille aiheita tai puhujia

Ensi vuoden suunnittelu on jo käynnissä. Ketä puhujaa sinä haluaisit kuulla? Mikä aihe tai teema olisi sinun mielestäsi kiinnostava? Lähetä meille ehdotuksesi.

Tervetuloa Technopoliksen tapahtumiin verkottumaan! Tsekkaa tulevat tapahtumat tapahtumakalenterista. 

Tarja Repo markkinoinnin moniosaaja, joka toimii Technopoliksella markkinointipäällikkönä ja tapahtumatiimin vetäjänä.