Pääkirjoitus

Kenellekään ei pitäisi olla epäselvää, että Suomi ui syvissä vesissä. Tilastot talouskasvun hyytymisestä, julkisen velan paisumisesta ja työttömyydestä kertovat lahjomattomasti, ettei aikaa ole hukattavaksi.
Olen lapsellinen optimisti - myönnän sen. Olen aina uskonut ja uskon edelleen, että Oulun ja koko Suomen tulevaisuus on kiinni kasvuyrittäjyydestä. Ensin vain piti eliminoida muut pärjäämismahdollisuudet ja saada turpaan riittävän lujaa. Nyt noita lupaavia kasvutarinoita alkaa olla paljon.
Suhtaudun intohimoisesti palveluun. En voi sille mitään. Minua pidetään ”hankalana” asiakkaana – syystäkin. En tyydy huonoon palveluun, vaikka valittaja vaiennetaankin usein kiistämällä tai puolustelemalla. ”Ei kukaan muukaan ole valittanut...” Kuin näyttäisi keskisormea. Toisaalta, kun olen tyytyväinen, keskitän ostoni ja olen lojaali.
Suomi on viime vuosikymmenet elänyt kovan kasvun aikakautta. Kun tarkastelemme nykyistä tilannetta, havaitsemme Suomen taloudessa muutamia isoja ongelmia. Näihin löytyy ratkaisuja, mutta niiden käyttäminen vaati rohkeutta ja konkreettisia tekoja.
Technopolis on kuluvana vuonna toteuttanut kasvustrategiaansa neljällä isolla kiinteistö- ja yrityskaupalla, joiden arvo yhteensä on huikeat 325,6 milj. euroa miljoonaa euroa. Näistä kaupoista kaksi on toteutettu Suomessa Oulussa ja Espoon Otaniemessä, yksi Liettuassa Vilnassa ja yksi Norjassa Oslossa.
Toimistot ovat tärkeitä paikkoja meille kaikille, tykkäämme siitä tai emme. Istumme toimistossamme joskus enemmän joskus vähemmän tehden erilaisia työtehtäviä. Toimistossa me ajattelemme, puhumme, luomme, keksimme, seurustelemme – ja joskus jopa itkemme. Paljon tunnetta ja vielä enemmän intohimoa.
Maailma muuttuu kovaa vauhtia ja syklisyys nopeutuu kaikilla liiketoiminnan sektoreilla. Samaan aikaan myös makrotalouden haasteet luovat omat raamit, joiden keskellä on löydettävä tehokkaan toimintatavan lisäksi kilpailuedun varmistavia asiakaslähtöisiä liiketoimintamahdollisuuksia.
Palveluiden maailman kuuma puheenaihe on palvelumuotoilu. Oletko koskaan ajatellut, mitä se itse asiassa on, miten palvelua voi muotoilla? Voiko sitä koskea, voiko sen nähdä, voiko sen tuntea? Mitä hyötyä siitä ylipäätään olisi minulle?